Saturday, August 6, 2011

Slot Tazkirah Ramadhan | Berbuka Puasa Padanya Dua Kegembiraan

 

 

 

SALAM RAMADHAN.

 

Alahmdulillah dah 5 hari kita berpuasa. dah hari ni TH agak rajin. buka puasa tadik TH masak lauk ayam masak merah. perghh.. baru first time masak. nasib lah jadik. kalau tak. haha.. tarik muka nanti orang tu makan. hehe.. tapi tak bape perfect lagi tuh. rasa pedas kurang. rasa lemak terlebih sikit.

 

 

 

Photo0360

ni ayam masak merah ok. bukan masak kurma or masak kuning.kamera phone buruk je  Flirt male

 

 

ok. enuff iklan. menurut satu riwayat rasulullah pernah bersabda bahawa bagiorang berpuasa terdapat dua kegembiraan. yang pertama ; kegembiraan semasa berbuka puasa dan yang kedua : kegembiraan ketika bertemu tuhannya. so, kita buka puasa macam mana? hepi tak? op kos la hepi. sebab dapat makan selepas seharian menahan lapar. betul tak? tapi jangan pulak kita melakukan dosa dalam mencari pahala. macam mana? buka puasa berlebihan sampai membazir. kalau tak sengaja nak buat macam mana kan. tapi kita tetap boleh kontrol. kalau nk beli tuh..ala kadar je la. kalau nak masak tu pepandai agak la. jangan sampai ke tanah jugak juadah tu nanti. tak pepasal kan membazir. so, apa makna kita puasa, tapi time bukak membari gile. betol tak?

 

 

TH : entry ni draf lepas buke semalam. haha Angel

No comments:

 

Copyright © 2013 | Helios Blog