Thursday, June 9, 2011

Konsert Final Akademi Fantasia AF9 Putrajaya–Relevenkah?

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

konsert final akademi fantasia musim ke 9 akan diadakan dalam masa terdekat di putrajaya.isu ini telah dibangkitkan di belog adybudika.com dan TH dah baca serta mengikuti perkembangan ini. tapi malam ini, atas seruan owner belog suratankebetolan yang mana dia menyeru agar kita lebih prihatin atas isu ini lebih dari isu gambit saifullah. and ini my personal opinion.

 

konsert akhir akademi fantasia musim ke 9 (AF9) bakal diadakan secara gilang gemilangnya di dataran berhadapan istana kehakiman dan bangunan perbadanan putrajaya.yang peliknya, menurut sumber dari belog adybudika.com, jarak antara tempat berlangsungnya konsert akhir akademi fantasia musim ke 9 adalah betol-betol berhadapa masjid tunaku mizan (masjid besi). mari kita tengok koleksi yang telah dipinjam dari belog adybudika :

 

 

 

 

kalau anda perhatikan, tak jauh dari gerbang belakang pentas (belakang ke depan eh?) itu adalah masjid.selari denagan masjid.so,apakah dalam kotak fikiran anda sekarang?

 

 

 

 

 

 

dikatakan jarak antara masjid dan tempat berlangsungnya konsert akhir akademi fantasia musim ke 9 itu adalah tak sampai 500 meter. kalau pon konsert itu diadakan selepas waktu solat isyak..dimana tiada lagi sebarang aktiviti dijalankan di masjid,kemana perginya penghormatan kita terhadap masjid? nak masuk masjid putrajaya pon kalau pakai tak appopriate,kena sarung jubah pink (bagi wanita). apa pon..sama dengan abg ady, TH bukan nak menjatuhkan mana-mana pihak..tapi kita mempunyai akal..tepuk dada tanya iman. apa tindakan kita? apa pendapat kita?

 

 

TH : mesti ada yang kata..alahh…isu ni pon nak besar-besarkan. putrajaya tuh besar bhaii…lain tempat lagi ada boleh buat. credit to abg ady for all those pic

5 comments:

fareez tajudin said...

bg aq sgt xrelevan..byk lg spot lain..kenapa bertentangan ngan masjid gak nak buat?..

mizz_pua said...

x patot betol la..buat la kat tmpt lain..hormat la sikit masjid 2..

Halusinasi said...

byk stadium la kat malaysia ni..buat konsert kat stadium pun ok pe...

Puan Besar Shag Yahaya said...

Adoihai~ Sesak lah Putrajaya minggu ni dan kosonglah masjid malam tu =.='

alif haris said...

aduuii gagal betul lah dorag ni dlm memilih tempat yg sesuai ~

 

Copyright © 2013 | Helios Blog