Cara Pemanduan Berhemah #tangankedadamatapandangatas

6:26 PM

 

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

 

 

 

balik dari kerja teitba TH rasa nak update mengenai cara penduan berhemah. korang kebanyakan mesti pernah drive kereta or motor kan? paling busuk pon basikal. ehe. jum tengok antara cara pemnaduan berhemah.

 

 

  1. kalau nampak lampu isyarat hampir merah, sila tingkatkan kelajuan demi mengejar lampu isyarat sebelum bertukar merah. kalau dah merah langgar saja lampu merah tu.
  2. kalau rasa lama sangat tunggu lampu isyarat nak bertukar dari merah ke hijau, sila abaikan keselamata nyawa anda, langgar saja lampu mereh tersebut kerana anda nak cepat.
  3. kepada pemandu kereta, sila bawak dengan sangat laju melebihi had laju yang ditetapkan. kalau ada motor lalu ditepi, sila himpit dan jangan bagi lorong kepada motor tersebut.
  4. kalau nak membelok ke kiri atau kana sila abaikan untuk beri lampu isyarat kerana semua tahu yang anda hendak membelok.
  5. samada anda memandu kereta atau motor. sila parking sesuka hati anda walau dimana sahaja. kerana kawasan itu, anda yang punya. lagi baik,sila block jalan orang lain.

 

 

amacam? ok tak tips pemanduan berhemah yang TH bagi ni. ni baru sikit. saje TH bagi 5 je dulu. nanti lainkali TH bagi lagi ok. bole?

 

 

TH : #weewee. semenjak bile pandai bagi tips nih eh

9 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Contact Form

Name

Email *

Message *