Friday, April 1, 2011

Harga Petrol RON 97 dinaikkan lagi | 1 Malaysia

 

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

 

 

berita terbaru yang TH baca kat agensi berita online menyatakan Petrol RON 97 akan mengalami kenaikan harga sebanyak RM 0.20 bermula tengah malam ini. Ini menjadikan Petrol RON 97 akan meningkat kepada RM 2.60 seliter (bermula 2 April). Kali terakhir harga Petrol RON 79 dianikkan adalah pada 4 Januari lalu. bagaimana pun harga Petrol RON 95 tetap kekal pada harga RM 1.90 seliter.

 

kalau diikutkan pengiraan, yang ditegur oleh saudara kaizen, sekarang ni RON 97 harga RM 2.50..tambah RM 0.20 maka jadinya ROM 97 akan berharga RM 2.70. agensi berita tuh typo maybe?

 

sumber berita dipetik daripada MStar

 

TH : saye guna RON 95. tapi orang kata RON 95 tak bagus untuk enjin. tapi RON 95 macam jimat duit je.

6 comments:

kaizen said...

typo...
rm2.70 laa
cpt2 btol kn...

Cik Diela said...

yeke nape tak elok utk enjin ek? and why diorg suke guna 97?

HairiAks said...

Naik bus jer..
jimat sikit...
x pyah pkir nk isi mnyak ron95 or 97..
jimat n mesra alam lagi.. hahahah

Ean said...

yeke bas mesra alam?
bas mana ye?

Pjaz a.k.a kud0o said...

wahhh!!semakin naik..
alamaknye nak basikal jerk..hahahah

Hafriz Mohamad said...

huhuh..
rkyat trpakse plih yg jimat2 jer..
kualiti tu nombor dua!. ~_~

 

Copyright © 2013 | Helios Blog